top of page

Talpbetét vagy nem talpbetét?

Sokszor kapom meg a kérdést, hogy mi a véleményem a talpbetétekről ill. milyet javaslok? Na ez egy nagyon érdekes kérdés!


A helyzet az, hogy attól függ!



A leggyakoribb helyzet: vegyük azt, hogy te egy egész nap ülőmunkát végző ember vagy, keveset mozogtál életedben (azt is rendszertelenül) és az életed nagy részét a betondzsungelben töltöd. De néha szeretnél akár egy félmaratont is lefutni (vagy kettőt ;) )


Ez esetben valószínű, hogy talpsüllyedésed van (lúdtalp) és a térded is szokott már fájni így 30 fölött, sőt a derekad is bejelez időnként. Ilyenkor célszerű beszerezni egy talpbetétet, ami megemeli a talpadat, hogy a pronáló (befelé dőlő) bokád egyenes helyzetbe kerüljön és ne folytasd a láncreakciót felfelé az ízületeidben.


DE, CSAK IDEIGLENESEN!


Képzeld el úgy, mint a törött lábú embernél a mankót. Ha már tudsz járni, dobd el, mert csak akadályoz. Ehhez persze nem elég, hogy csak simán talpbetéttel jársz, kőkeményen dolgoznod kell a talpad rugalmasságán és erején. Újra kell építened a boltíved és fel kell erősítened a talpad izmaid, hogy meg is tudják tartani azt.


Ehhez járj minél többet mezítláb egyenetlen talajon, végezz sok egylábas egyensúlyi és erőgyakorlatot (pl. itt a FUMO-ban rengeteg ilyennel dolgozunk ;) ), és minden nap mobilizáld kicsit a lábujjaid, talpad, old a vádlid merevségét. Ezeket a technikákat élőben is átbeszéljük Workshopjainkon. Ez persze hónapok vagy évek munkája, de szerintem megéri!


Természetesen ha komolyabb a probléma, mindenképp keress fel egy gyógytornászt vagy ortopéd orvost, hogy hivatalos szakvéleményed is legyen!


AMI NEM MOZDUL, MOZDÍTSD MEG!

312 megtekintés

Comments


bottom of page