Strong Man

ALAP MOZGÁSMINTA TRÉNING

 

Natural Movement Pattern Training
azaz
Természetes Mozgásminta Tréning

BREAKING NEWS: "Gerincbetegség járvány" söpör végig a 21. századon!
De MIT lehet tenni? 


Tudósaink és felvilágosultabb sportedzőink szerencsére felismerték a helyzetet, hogy a kiugróan romló egészségügyi tendenciák mögött az inaktív- és ülő életmód áll. 
 
"Már amikor 6-7 évesen iskolába kerül, az emberi test természetes működésével nem igazán kompatibilis tartós ülő pozícióval keményen elkezd dolgozni a tartáshibáin. A fej előre helyeződik, és a görnyedő testtartás miatt pár jellemző lágyrész hamarosan zsugorodni kezd. Mivel a test kitér a megfelelő statikai helyzetből, egyre energiaigényesebb lesz “saját magát megtartania. (Egyre több nem elsősorban erre való izom fog dolgozni a test súlyvonalától egyre távolodó alkatrészeinek megtartásán.)
Mivel ezek az izmok “el vannak foglalva” a test egyensúlyának megtartásával, a rendes mozgásokban már nem, vagy nem pontosan úgy vesznek részt, ahogy a “gyári minta” szerint szükséges lenne. A fokozódó statikai terhelés, és az így “kieső” izomrostok növekvő száma miatt az idegrendszer a fenti folyamattal párhuzamosan “kénytelen a mozgások létrehozásához megtanulni” más utakon, más sorrendben használni az izmokat, mint ami ideális lenne." - benegerincakademia.hu

Az NMPT alapjaira támaszkodó módszer szoftveresen (idegpálya minták) és hardveresen (helyes tartás) is azzal foglalkozik, hogy helyre állítsa a természetes tartásunkat, mozgásunkat és energiaszintünket. 

 

KIKNEK?

MINDENKINEK, AKIT

6-7 éves korában beültettek az iskolapadba és ifjúkora nagyobb részét ott is töltötte

 

AKI KÜZD BÁRMILYEN

- testtartásbeli aszimmetriával

- ízületi fájdalmakkal

- kóros fáradtsággal

AKI

- szeretné elkerülni a gerincsérvet

- már kigyógyult belőle, de nem szeretné újra átélni

- minőségibb életre és jobb sportteljesítményre vágyik

Yoga Team
 
Physical Therapist

MIT AD?

Megelőzi a degeneratív gerincbetegségeket ülő munkát végző embereknél

Korrigálja az idegrendszer rossz mozgásmintáit, ezzel elkerülni, hogy a gyógyult gerincbeteg más ízületeiben, vagy más gerincszakaszain problémák adódjanak

Megelőz olyan tüneteket és problémákat, mint a befagyott váll, tenisz és golfkönyök, gerinc- és állkapocs ízületi eredetű fülzúgás, szédülés

Javítja a testtartást, megelőzi a mozgásrendszer öregedésének tulajdonított fájdalmakat

Csípőízületi és térdízületi kopás esetén csökkenti a fájdalmakat – mert a miofasciális erővonalak balanszírozásával az ízületek terhelése optimalizálható

 

+ EGY KIS ÉRDEKESSÉG:
TANULMÁNYOZTAM MOZGÁSMINTA TRÉNING HARCMŰVÉSZETRE GYAKOROLT HATÁSÁT